Upphandling, kompetensförsörjning och företagsklimat är tre rubriker för en digital företagsträff 3 februari.
– Vi hade planerat för fem fysiska träffar på lika många orter, men pandemin gör att vi väljer den här modellen i stället, säger näringslivsutvecklaren Mikael Berggren.
Under hösten genomförde näringslivsenheten en turné i kommunen, där den informerade om olika aktuella saker och bjöd in till dialog med företagen.
– Nu följer vi upp det med en träff där vi både berättar om vad som är på gång och hur vi ska jobba för att förbättra servicen till företagen.
– Dessutom deltar representanter från Upphandlingsenheten, Miljö- & Byggavdelningen och Campus Kramfors, säger Mikael Berggren.
Här är hela programmet:
8.00-8.10 Inledning av Malin Svanholm (S), kommunstyrelsens ordförande, och Susanne Königson, tillväxt– och näringslivschef.
8.10-8.25 Nyheter och information från näringslivsenheten. Vad är på gång? Hur jobbar vi med servicen till företagen?
8.25-8.35 Campus Kramfors berättar om alternativa rekryteringsvägar för att möta kompetensbehovet.
8.35-8.45 Upphandslingsenheten informerar om hur du kan bli leverantör till Kramfors kommun och andra offentliga aktörer.
8.45-8.55 Miljö & Byggenheten ger råd och tips om hur du som företagare kan agera för att snabbast få hjälp med dina ärenden.
8.55-9.15 Frågestund.
Anmälan till den digitala företagsträffen 3 februari kl 8.00-9.15 görs på denna länk senast 1 februari kl 17.00 (och en inbjudan med teams-länk skickas ut till deltagarna senast 2 februari):