Kramforsföretaget Bluecom, som levererar wifi- och nätverkslösningar till stora evenemang, har startat Arena Experience Accelerator med BizMakers inkubator, Svenska hockeyligan, Svenska damhockeyligan och Hockeyallsvenskan för att utveckla nya arenaupplevelser.
– Vi söker företag som har nya digitala idéer som kan tillföra upplevelse, men även förenkla olika delar som till exempel köp- och lojalitetstödjande tjänster, säger Bluecoms vd Robert Sjöholm.
Företagen kommer besöka Kramfors och länet vid flera tillfällen för att få tillgång till Bluecoms och BizMakers expertis om marknaden och affärsutveckling, vilket Kramfors kommuns tillväxt- och näringslivschef Susanne Königson gläds åt.
– Det är jättekul att vår regionala inkubator väljer ut ett Kramforsföretag som huvudpartner till sin nya nationella accelerator, säger hon.
– De digitala tjänster som tas fram kan ju även användas för att förstärka upplevelsen av Höga Kusten-leden, Skuleberget och andra satsningar på utveckling av natur- och kulturarv vi gör i vår Höga Kusten-kommun.
Företag från hela Sverige får söka till acceleratorn och ansökningstiden för att vara med går ut den 9 februari. Mer information om Arena Experience Accelerator finns på bizmaker.se/arena